Valet

Nästa år är det ju val. Vet ni vad ni ska rösta på?
Jag tänkte att ni skulle få säga vilka politiska frågor ni tycker är viktiga så kan jag forska lite och ta reda på vart de olika partierna står i frågan just du tycker är viktig. Själv tycker jag vården är den absolut viktigaste frågan. Kriminalvården, psykvården, allmänvården och så vidare. Är man sjuk ska man inte bli bemött som jag har blivit ett flertalet gånger jag ringt. Köa hit och dit! Vad tycker du?

Kriminalvården är ju också ett skämt. Såg igår på efterlyst om en man som rånade en bank med ett tiotal andra i Norge för ett par år sen. Han var internationellt efterlyst men hade nu överlämnat sig självmant till norska polisen. Varför? Jo han hade sagt att han ville avtjäna sitt straff i Sverige/Norge och få lite lindrigare påföljd eftersom han tillkännar ger sig nu. Hahahahaha! Han kom från Makedonien (forna Jogoslavien) och där hade han säkert också varit kriminell och säkert gjort något som han var orolig för att få ett straff för. Ja då är det ju smidigt att åka tillbaka till Sverige, avtjäna sitt straff ett par år... ETT SKÄMT! Skicka hem fanskapet. Bättre han är där nere där vi skattebetalare inte behöver betala för hans tid i ett svenskt fängelse. Låt han råna banker där, vem fan bryr sig? Det är inte ett dugg synd om honom om han sitter i sitt hemland och ruttnar i ett surket fängelse! Likadant med mitt ex, skulle inte vara ett dugg synd om honom om någon satte honom i en liten träbåt mitt på Atlanten utan åror och flytväst.

Såg ni dokumentären om Danmarks invandrarpolitik på 4an igår? Mycket intressant! I danmark har deras "invandrarfientliga" parti ganska mycket makt.. Tredje största partiet. Men tänkas på ska också att Danmark är ett av Europas rikaste länder, låg arbetslöshet, folk verkar må bra i allmänhet. Om det beror på deras hårda invandrarpolitik vet jag inte men vi borde titta lite på hur de gör. Man är inte rasist bara för att man värnar om svenskheten och kulturen men gränsen är fan hårfin!

Vad tycker du?? Vad brinner du för?

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0