Lillis och Snorkis.

Har nu dammsugit av soffan, bytt gardiner och städat bort det mesta som kan påminna mig om dessa två underbara katter. Jag tror Lillis ligger och gottar sig på ett blått moln medans Snorkis jävlas med allt och alla för så var de. De har det nog bra där de är, mina sötnosar. Matte saknar er! Men vet att jag tog rätt beslut!

Hockeysäsongen har ju börjat. Ett jäkla tjat hit och dit... Blir redan trött på det. Det är ju inte nu det gäller, säsongen är ju så lång. Fråga mig i februari, Mars då är det mer intressant att diskutera hockey när det börjar dra ihop sig. Tyvärr vet man redan nu att nått av lagen med mest pengar som har råd att köpa flest spelare kommer vinna... De andra har inte en chans.. Men så är det ju i sportens värld, allt handlar om pengar. Livet handlar om pengar i vissa fall också. Men det finns saker som är viktigare än pengar. Vänner, hälsa och kärlek. Sånna saker kan man inte köpa. Då betyder inte pengar ett skit. Men visst har man pengar blir livet betydligt enklare. Man behöver inte oroa sig utan lägga energin på annat. Jag vill lägga min energi på saker som jag tycker är viktigt. Vännerna och familjen. Med mycket pengar och utan vänner och familj skulle jag inte vara något. Nu har jag allt utom mycket pengar men jag mår ganska bra ändå. Man får leva på det man har!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0