Förstå..

Ingen kan förstå hur det känns när det svider på ens kind
av en hand som tillhör den man tycker sig älska.

Ingen kan förstå hur det känns att ha en kniv mot sin strupe
och få styrka och säga att man lika väl kan dö.

Ingen kan förstå hur det känns i hjärtat
att höra varje dag vilken dålig människa man är av den personen man lever med.

Ingen kan någonsin förstå hur maktlös man är när man lever med en man som är stark,
som med en blick kan få en och bli rädd och svag.

Ingen kan någonsin förstå hur jag kunde älska honom när han slog mig gul och blå.

Ingen kan någonsin förstå som inte varit där själv hur det känns att varje dag leva med en tung sten som bara blir tyngre och tyngre. Som till slut gör att man vill ge upp allt. Man ger upp allt. Vänner och familj. Alla man älskar. Man orkar inte sträcka ut sin hand och säga hjälp.

Nu är jag så oerhört tacksam att jag fått hjälp. Jag behövde aldrig sträcka ut min hand, ni tog den och drog upp mig!

Kommentarer
Postat av: ardiana

Jag är så glad att du orkade stå ut med allt och att du idag finns bland oss gumman

2009-10-08 @ 14:35:01
URL: http://missardushe.blogspot.com/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0