Spyr snart!

Ja jag spyr snart på alla bloggar om mode och dagens outfit och skönhetstips och så vidare!! Varför strävar varenda tjej i hela bloggvärlden efter att se så bra ut som möjligt?? Är ändå inte insidan den viktigaste? Eller har de så dålig självkänsla att de måste lägga upp 5 bilder om dagen med va de har köpt, va de har på sig? Fiskar de efter komplimanger?
Varför vara modeslav? Usch, ve och fasa!! Jag köper det jag tycker är snyggt och det som jag känner att är bekvämt att ha på mig. Sen om det är nåt från förra hösten eller för 5 år sen, vem bryr sig? Jag tänker inte bli en modeslav som gör att dessa modeller och idealet blir ännu magrare och att tjejer känner ännu större press på sig!
Tänk om alla dessa populära tjejbloggarna kunde skriva om något VIKTIGT! Något som berör, något som kan påverka dessa 15åringar positivt istället. Det är som att önska sol på himlen alla dagar tyvärr!

Nu kanske ni undrar vad jag läser för bloggar? Jo det ska jag berätta! Jag läser allt möjligt, vissa läser jag för att det äår så himla kul att hitta särskrivningar och andra grammatiska fel. Men mest läser jag sånt som berör med lite djup. Ska länka ut mina favoriter någongång!

Kommentarer
Postat av: Sis (den nya ständiga kommentatorn)

Klart att jag fixar schema - vi får träffas för att snacka lite mål och strategi nån dag :)



Jag tycker också modebloggar ofta är lite ytliga men jag tror också att dom faktiskt är väldigt intresserade av "ämnet" - precis som vi är sportintresserade. Jag vill tro så iaf :)



Sär skrivningar is the shit! ;)

2009-10-23 @ 13:23:24

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0