När kärlek tar slut.

Om du inte älskar mig
kan du inte åtminstonde hata mig?
Jag säger saker som jag aldrig skulle säga
om du bara gick och aldrig såg dej om.
Om du hatar mig kan jag lättare förstå

När du log visste jag redan innan vad du skulle säga.
Hur kan man gör det lätt när kärlek bryts?
Du gav mig allt
och jag ska bevara alla minnen i mitt hjärta.

Du spred ljus i mitt liv.
Du fick mig att le.

Jag fick låna dig en kort sekund.
En sekund som känndes som flera år.

Ljuset blåste du ut som du aldrig gjort annat i ditt liv.
Nu finns det bara en unken rökdoft kvar
Men inga tårar..


Kommentarer
Postat av: ardiana

vad fin dikt gumman

2009-10-08 @ 14:28:06
URL: http://missardushe.blogspot.com/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0