Grodor..

Ibland kommer det grodor ur min mun...

Jag och Emelie sitter på gotteriet och fikar och pratar om lägenheten vi varit och tittat på. Jag har fått en finne, eller rättare sagt två över munnen och på hakan. Då säger Emelie till mig att jag ska sluta pilla på den... Jag svarar kort och gott!
Hellre en finne på hakan än en arab i röven!

Hösten är en ganska mysig tid tycker jag. Älskar att tända en massa ljus, kura upp mig i soffan och bara vara. Fast fan vad man saknar någon att hålla om och pussa på. Min dag den kommer den med, det är jag helt säker på.

Nästa måndag den 19 Oktober är det en föreläsning om Mäns våld mot kvinnor. Den ska jag gå på. Ett sånt här ämne måste diskuteras för att folk ska förstå att det är vanligare än man vill tro. Aldrig nånsin mer ska jag vara ett offer. Jag var inget offer, ser mig inte som ett offer. Jag var bara en av de kvinnor, många kvinnor, som träffade fel man. Inget offer. Men visst blir man förbannad då jag måste kämpa och tjata för att få hjälp medans de får allt serverat på ett silverfat, de män som ändå blir straffade för det är ju inte många. De är inte dumma, många tror att de inte har någon kontroll över aggresiviteten. Det tycker jag bara är bullshit! Varför slår de bara kvinnorna hemma, ja oftast iallafall om de inte har någon kontroll? Nu kan jag till viss del hålla med om att Idioten inte hade kontroll eftersom han kunde bli arg på allt och alla, var som helst och hur som helst. Men mej slog han mest bara hemma, där ingen såg.... det kallar jag kontroll...

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0