Punkt punkt...

Är kaos i mitt huvud nu. Man blir helt mör av att sitta i telefon hela dagarna och fortfarande är det lite skrämmande faktiskt... Idioten tillät mig ju inte att han mobil på ett par månader. Jag smsar som en tokdåre eftersom jag kan känna någon slags panikrädsla om jag pratar och håller i telefonen... Men jag tror det här jobbet är bra på det sättet för det kan få mig och inse att telefonen inte bits!

Idag har jag varit och kollat på två lägenheter. Den första var en etta på typ 45 kvadrat här på diplomaten. Rent planeringsmässigt var den helt okej med ett stort kök, precis som jag vill ha. Men den luktade blää och hade lila väggar med nån blå/röd bård. Inte okej. Och hade jag tagit den så hade jag fått gå upp i hyra med över 1100 i månaden... Man inser nu att man har det förbannat bra!
Den andra låg typ huset bredvid neråt gatan. Rukelhuset kallar jag det och stör mig varje gång jag går förbi att tanten i huset odlar hela sin sallad i trädgården så det ser ut som man kommit långt söderut :). Hehe.. Men själva lägenheten var faktiskt helt okej. Lite vinklar och vrår på ett gammalt sätt. Men frys fick man stå för själv! Och spisen var från 1900 frös ihjäl och den skulle han inte byta! Öpnnade toa dörren och möttes av en stank som inte var av denna värld! Förstod ju var den kom ifrån då toastolen var lika gammal som spisen. Nej Tack!

Jag förstår inte riktigt hur jag ska kunna hitta en lägenhet med den här standarden jag har nu utan att behöva gå upp en massa tusen i hyra... Suck! Jag vill inte flytta helt enkelt!


Kommentarer
Postat av: ardiana

oh det är så så svårt att hitta lägenheter jag vet det med. Hoppas du hittar någon bra gumman. och lycka till med jobbet.

2009-11-21 @ 03:22:59
URL: http://ardiana.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0