Godnatt!

Nu är det sängdags!
Idag har varit en bra dag! Varit i Linköping på terapin. Vi pratade om ensamhet. Vi är så otroligt rädda för att bli ensamma. Men hur ensamma vi än sitter på kvällarna är vi inte lika ensamma som vi var då, när vi levde ihop med männen.
Jag har lärt mig mycket under de här mötena. Att tankar är inte samma sak som handling. Man kan tänka och känna olika saker men det betyder inte att man ska göra det. Man måste bara ifrågasaätta varför man tänker och känner som man gör. Man har ju faktiskt levt ihop med den här mannen och oavsett hur illa han har gjort en så kände man ju något. Det betyder inte att jag ska sitta och HATA HATA HATA dygnet runt. Man måste acceptera att man faktiskt tyckte om den här personen, älskade honom, först då kan man ta ett steg till. Att göra sig fri från skulden... Det är inte mitt fel, och jag är inte onormal för att jag tänker på vissa saker som var bra.

Som när vilket förhållande som helst tar slut ska man både komma över det bra och det dåliga. Det är likadant för oss, mig.

Men jag är inte ENSAM. Jag har så mycket i mitt liv som jag inte skulle byta ut mot allt guld i världen!

Imorgon blir det äntligen en fika med Elin!

Kommentarer
Postat av: ardiana

jag tycker du är otroligt stark gumman.

keep your head up :D

hoppas vi syns snart kramish

2009-11-06 @ 15:31:15
URL: http://ardiana.blogg.se/
Postat av: ardiana

jag tycker du är otroligt stark gumman.

keep your head up :D

hoppas vi syns snart kramish

2009-11-06 @ 15:31:17
URL: http://ardiana.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0