El clasico!

Nu blir det söndagsmys med glögg. Saftglögg dock! Och självklart missar jag inte fotbollen!

Har varit ute en vända på julskyltningen med Emelie! Det bjöds på gratis korv och vi var ju en av alla som ställde oss i korvkön!

Helgen har för övrig varit ganska bra. Känns som jag nu kan njuta. Jag har underbara vänner runt omkring mig och vet att jag är värd något mycket bättre än det jag upplevde under förra året. Det hemskaste är att veta att det finns kvinnor som sitter just nu med en man som misshandlar dom. Just i detta nu finns det någon som precis har fått en smäll av mannen som de älskar. Det är fruktansvärt. Är du en av de kvinnorna, så ska du veta att det finns hjälp. Tillsammans är vi starka! Du är värd något bättre! Det finaste! Har du någon i din närhet som lever i ett sådant förhållande, sträk ut din hand och ge dej inte! Även om du inte är säker, ge dig inte! Som kvinna ljuger man, man skyddar mannen för man vill inte dra in någon annan i det hela. Be om hjälp för att hjälpa personen i din närhet. Kvinnojourerna finns för er, våga ta steget dit och be om hjälp oavsett vad kvinnan säger. Hon kommer vara dej evigt tacksam!

Ta hand om er därute!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0