Samtal mellan mina två jag...

När jag mår dåligt så diskuterar mina två jag i mitt huvud hela tiden. Den ena kallar jag Den sårade Tess och den andra för Den nya kloka Tess... Så här låter det i mitt huvud just nu...

Den kloka Tess: Varför i fan öppnar du hans brev?
Den sårade Tess: Jag kan inte låta bli, för jag vill ju veta hur han har det.
KlokTess: Men varför i helvete vill du det?
SåradeTess: Omen nånstans kanske han bryr sig om mig.
KlokTess: Han har aldrig brytt sig om dig.
SåradeTess: Jo, det måste han har gjort, annars sk ulle han inte visat så mycket känslor.
KlokTess: Kallar du det att visa känslor att slå någon?
SåradeTess: Ja.... Han gjorde det kanske för att han brydde sig och älskade mig
KlokTess: Han gjorde det för att han var tvungen att ha kontroll över allt, inse det.
SåradeTess: Men kanske också för att han ville mig väl? 

Ja så låter det fram och tillbaka i mitt huvud just nu. Den ena sitter och försvarar honom och den andre är arg och fattar hans fel. Jag tycker det är så fruktansvärt orättvist, han är dömd, sitter på en anstalt och det är han som får hjälp precis när det behagar. Jag som är ett offer får sitta med tankarna själv, älta och må dåligt. Jag behöver nån men kan inte be om hjälp. På fredag ska jag på möte. Jag vill prata nu, släppa tårarna fria...

KlokTess: Hoppas du inte svarar på hans patetiska brev
SåradeTess: Om jag säger att jag inte ska göra det så kanske jag ljuger för i mina svaga stunder gör jag det...

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0