Tack!

Idag var jag på socialen... Ja jag var tvungen och svälja min stolthet och gå dit.. eftersom Idioten har tagit alla mina pengar och lite till... Fick sitta där och berätta min historia och tanten skrev och skrev och skrev... "Man måste göra en ordentlig utredning" heter det visst. Jo tack, varför i helvete kunde Idioten få 4000 spänn av er i hyra varje månad utan att ni ens kollade om han betalade den?? Och om han ens bodde där Själv?
Iallafall vad jag fick med mig från socialen var 300 i presentkort på Ica Supermarket och ett busskort laddat med 300 kronor! "Enligt våra beräkningar ska matkostnaderna för en ensamstående per vecka ligga på 340 kronor"! 340 kronor, då får man väl äta riktigt mat en dag och sen knäckebröd och nudlar resten av veckan. Men Tack ändå, nu ska jag minsann gå till Ica och veckohandla!!

Ibland känns allt riktigt bra, jag mår bra och ler.. Men så plötsligt kan jag bara helt plötsligt börja gråta helt okontrollerat. Som idag på bussen. Jag fick syn på en man med en likadan mössa som en av Idiotens kompisar har och fick tillbaka minne som jag antagligen har förträngt. Så där satt jag på bussen och storböla! För en mössa!

Nu har jag haft en fotograf hängandes hos mig, intressant eftersom när han kom hade jag två katter och när han gick hade jag bara en! Jo den andra (Snorkfröken) hon satt nämligen i fönstret i trappuppgången och tittade och "mjaauuuade"....

Kommentarer
Postat av: Malin

Stackars dig vännen!

Jag tror på dig, hör gärna av dig om du vill snacka av dig med en som är utanför allt vad rykten och sånt heter hemma.

Tänker på dig!

kram

2009-03-18 @ 00:05:16
URL: http://mammigranten.blogspot.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0