Bättre självkänsla!

Jag måste jobba på min självkänsla säger de på kvinnofrid i Linköping. Han har ju verkligen fått mig att känna mig värdelös på det mesta och jag blir otroligt ledsen när ingenting går som jag vill.

Självkänsla är samma sak som att VARA, en medvetenhet om det egna värdet och ett mått på själens kondition. Självförtroende är samma sak som att GÖRA, tron på sin egen förmåga att prestera. Jag vet att jag kan prestera men mitt egna väde är lite i botten.

Man ska inte jämföra sig med andra människor, vilket jag har en förmåga att göra. Speciellt på jobbet. Har det gått sådär en kväll tycker jag allt annat också är skit och katastrof men tycker det är helt okej om någon annan har en dålig dag på jobbet för de är duktiga iallafall. Jag måste intala mig själv att jag också måste få ha dåliga dagar!

Jag måsten lära mig att säga NEJ. Jag kan inte göra saker för att andra ska bli nöjda och glada utan tänka mer på vad jag själv vill och mår bäst av.

Behandla mig själv som någon jag tycker om! Jag skulle ju aldrig säga "pucko" eller "idiot" till någon jag tycker om för att den personen inte gör bra ifrån sig eller misslyckas, varför ska jag då säga så till mig själv?

Gör mig fri från skam och skuld! Det är inte mitt fel att han slog mig, hotade mig och var en skitstövel! Jag måste förlåta mig själv för att jag stannade kvar hos honom och för att jag någonstans älskade honom! Jag måste förlåta mig själv för att jag svek mina vänner och människor runt omkring mig. Det är NU som gäller och jag måste försöka sluta älta i att jag en gång svek de jag tycker allra mest om!

Jag duger! Man kan inte göra bättre ifrån sig än så gott man kan. Jag duger som jag är och jag vill verkligen försöka intala mig själv att jag är bäst på att vara mig själv och inte skämmas för den jag är.

Han skadade min själ, jag fick ärr som adrig kommer att läka. Men om jag inte försöker kan det aldrig bli bättre.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0