Tuffa pappa!!

Idag är det som ni vet onsdag! På onsdagar på sommaren är det motorcykelträff i Vadstena. Idag ska min far ta sin motorcykel dit med sina kompisar! Jag tycker det var lite gulligt eftersom pappa köpte en hoj igen efter alla år han inte haft nån. Nu har han putsat och meckat med den hela vintern och nu får han äntligen glida runt på den i Vadstena!

Eftersom pappa är borta hela dagen passade mamma på att umgås med sin äldsta dotter. Vi åkte till min gamla lägenhet i Huskvarna för att hämta de sista sakerna. Det var jobbigt. Granntanten påminde mig om att det var snart min vecka att leka trädgårdsmästare och klippa gräset och sådana saker. Jag svarade att jag åker inte hit för att klippa en gräsmatta och vattna några fula blommor. Nej då ska jag betala 300 kronor!! Jag har inte gått med på detta och sa att jag tycker det är jobbigt nog att vara här så sällan jag är där. Hon förstod att jag hade haft det jobbigt med den där killen, men påminde mig iallafall om att det var vecka 32... SUCK!

Sen åkte mamma och jag till Piren och Harrys Brygga och åt lunch. Jag valde Oxfile och mamma åt Lax. Mamma unnade sig själv en stor stark och jag en lättöl så jag kunde köra! Mums Mums! Sen shoppade vi i stan och sen på Ikea! Kul!

Undrar hur pappa har det i regnet? Han är cool han!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0