Svt text

Slå på svt text teve sidan 109... Visst är det något som är knas? Polisen och regeringen satsar massor med pengar på att kvinnor ska anmäla våld i hemmet. Det visar sig att det ökar. Bra att fler vågar anmäla. MEN antalet anmälningar som leder till åtal minskar.. Ska jag som ändå fått en rättegång säga att jag hade tur? Nej jag vill inte kalla det för tur, för tur har man om man vinner nåt. Jag vann inte, jag fick svart på vitt att det han gjorde var fel, att man inte får göra så. Det handlar inte om tur.
Samhället måste göra mer, det kanske borde läggas mer utbildningar på jurist och åklagarnivå eftersom det är de som fortsätter arbete efter polisen. Det är ju en åklagare som lägger ner ett fall. De måste ta detta på allvar eftersom det kostar samhället så himla mycket pengar varje år!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0