Kvällsöppet mede Ekdahl

Idag pratade de om blandannat alkoholvanor runt jul. Viktig fråga. Visst jag dricker alkohol men inte bland barn! Den dagen jag får barn kommer jag inte dricka när de ser eller när de bor hemma. Löjligt kanske? Men barn förstår och undrar så mycket. Tänk själva att mamma helt plötsligt en lördagkväll blir fnittrig och börjar prata konstigt och luktar apa ur munen då hon ska pussa en och läsa en godnattsaga? Eller pappa som börjar visa sina machosidor och ska bada bastu med sina kompisar och rulla sig i snön med en plåtburk i näven!
Jag ser allt för ofta småbarnsföräldrar fulla, ute på krogen, stå och kissa mot en lyktstolpe och vingla hem. Är dessa utgångar så viktiga att man inte som förälder kan låta bli den där snapsen på kräftskivan eller på julafton? Och varför ska alltid tomten ha starkvinsglögg? Nej fy fan egentligen!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0