Wiee

Jag har kommit på att jag ska söka jobb på finlandsbåtarna. Det är nog min grej! Jag har sån himla tur att jag bor här jag gör eftersom det är löjligt billigt i hyra!

Idag har jag shoppat lite.. Svarta jeansleggings från B Young, perkilator så jag kan dricka gott kaffe, och sist men inte minst, två böcker.
1. Det ska bli ett sant nöje att döda dig av Magdalena Graaf.. Valde denna boken eftersom de på kvinnojouren en gång sa att jag skulle läsa den. Hon har ju också levt med misshandel och våld och boken ska tydligen vara bra.
2. Hemlös med egna ord Denna bok är skriven av 57 hemlösa personer. Man bidrar med hela summan till Situation Stockholm och det tycker jag är bra! Skänker redan en del pengar till Stockholms Stadsmission genom God El, då är man en bra människa och man gör lite åtminstonde. Man kan ju inte ändra något genom att skänka så pass lite som jag gör men det kan ju vara en början iallafall. Skänker dock inte pengar som går utomlands. Tycker ändå Sverige bidrar med så mycket till andra länder så det får räcka!

Igår läste jag ut boken Våldtagen -  men jag är fanimej inget offer. Kände igen mej en hel del även om jag inte har blivit våldtagen. Men det är ju i princip samma känslor, skuld och skam och man blir kränkt. Hon är stark den tjejen och jag vill också vara så stark. Vissa dagar är jag det, vissa dagar är jag inte det!!!

Imorgon klockan åtta kommer det en snickare hit... Frågade inte hyresvärden vad de skulle göra men de är så välkomna så! Så imorgon blir det att ställa klockan så de inte tar en på sängen, *s*

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0