Underbara sol!

Idag är det sommar, det känns på hur jag luktar efter att precis ha kommit hem från jobbet. Hahahaha... Bäst att ta en snabbdusch innan Emelie kommer, hon ska riva bland påsarna med kläder!

Jag tycker att landshövdingen i Gotland gjorde rätt när hon lät en stor företagare bygga lite mer. Det gynnade hela Gotland och inte bara han som fick bygga. Jag tycker också att hon har rätt som hon säger att de ska få vissa förmåner om de är viktiga för ett län genom till exempel ge folk jobb. Hade han inte fått bygga hade han garanterat byggt någonannanstans och haft sitt företag någon annanstans och då hade Gotland gått miste om jobb till sina invånare. Så resonerar iallafall jag. Alla är inte lika, det är bara löjligt att påstå det. Pengar ger mer makt, bara att acceptera det oavsett om man inte gillar det eller inte. Sen kan man ju diskutera om det var rätt att bygga på strandskyddad mark, men det är en annan historia.

Sen såg jag även på nyheterna om en äldre man som blivit handikappad och behövde en speciell rullstol för att kunna arbeta. Den gick sönder, mannen fyllde 65 och nu betalar inte Försäkringskassan kostnaderna för att laga den ioch med att han har fyllt 65. Men lagen säger att alla som har fyllt 65 ska få arbeta om de vill och han vill det. Var visst någon ond cirkel som gjorde att alla skyller på varandra. Men den trasiga rullstolen står hemma hos mannen OANDVÄND och har gjort det i flera månader. Vad kostar inte det? Finns det ingen annan som skulle kunna behöva den?? Skrattretande!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0