Jag förstår...

varför utlänningar inte vill ha ett jobb i dagens Sverige! Tänk er själva, komma till ett nytt land där de har ett system som socialbidrag. Mannen och hans hustru har 5 barn, vilket innebär att de behöver en stor lägenhet, får bidrag för varje unge, lägenheten betald och så vidare. Man får till och med betalt för att lära sig svenska språket. MEN vem vill jobba på en städfirma där lönen är låg och man får mer av att leva på socialen? INGEN!! Och vem vill lära sig svenska om man inte behöver, man får ju ändå pengar av socialen. Så här ska det inte vara! Det måste löna sig att jobba, inte leva på socialbidrag. Sverige måste bli hårdare på sin invandrarpolitik! Ni har byggt upp detta landet så himla bra socialdemokraterna! Jättebra! En stor applåd! Vi kan inte hjälpa alla andra innan våra egna och klyftorna i samhället kommer vara olika, lever man på socialbidrag eller är sjuk eller arbetslös, då ska man veta att det lönar sig ALLTID att jobba, även att det är ett "skruttigt" städjobb! Detta är vad jag tycker. Alltså kommer jag rösta på BLÅTT!

Kommentarer
Postat av: Anonym

Det är helt riktigt! Tänk om fler kunde förstå detta. Det va pga det du just har skrivit i ditt inlägg som jag röstade blått i förra riksdagsvalet, och jag kommer göra det igen i nästa. Det står jag för!

2009-08-21 @ 15:43:58

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0