Fika is the grej!

Har nu varit ute hos min kompis E i Boxholm och fikat med en annan kompis. Det var mysigt. Det blir inte så ofta att vi träffas numera, men när man sitter där säger man att man ska göra det oftare men det blir inte så iallafall. Fika är underskattat!

Igår var jag ganska glad när domen kom men efter ett par timmar och flera som påpekade att "Han kommer ju komma ut efter 4 månader" och andra negativa kommentarer blev jag också konfunderad... Kanske inte var ett bra straff ändå, kanske inte var värt att sitta i en rättsal och må dåligt. Jag vet inte. Men de kanske inte vet hur svårt det är att bli dömd utan vittnen och utan blåmärken och ärr att visa upp. När ord står mot ord. I Sverige vill man hellre fria än fälla om de är osäkra. Men de trodde på mig, det är väl ändå det som räknas?

Adressändring är the shiiit! De säger att jag inte skickat in några papper, därför inte min eftersändning funkar. Jag blir tokig för det är inte mitt fel att posten tappat bort dem. Och hur ska jag kunna skicka in några nya när posten går till min gamla adress?? Idioter!

Nu ska jag dammsuga, sortera tvätt och plocka iordning lite, imorgon får jag ett nytt köksbord!!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0