Bad boys

Drar sig en viss kvinna till en viss typ av man? Tillexempel jag? Bara för att jag levt med en idiot kommer jag dra mej till nästa? Läste på Expressen en insändare (alla gånger skriven av en man) att tragiska människor dras till varandra. Alltså eftersom mitt ex är en tragisk människa som misshandlar så är även jag det? Är det så man ska tolka det?

År 2004 anmäldes 23000 misshandelsbrott mot kvinnor (källa: Brottsförebyggande rådet) men hur stor andel väljer att inte anmäla? Nästan varannan kvinna har efter sin 15-års dag utsatts för våld av en man... Mäns våld mot kvinnor är betydligt vanligare än vad det ger sken av. Vad gör vi? Vad gör du? Varför slår man?

Många tror också att männen som slår inte kan kontrollera sin ilska och aggression. Men mannen väljer tillfällen när han slår kvinnan, hemma (inga vittnen), han kontrollerar vem han ska slå (kvinnan), inte sin chef, vän eller kollega. Han bestämmer hur mycket våld han vill använda. Alltså har de full kontroll på vad de gör annars hade de kunnat misshandla vem som helst.

När någon man älskar, för jag älskade faktiskt honom till en början, slår en så är det oehört skamfullt och kränkande. Allt han ville ha var kontrollbehov, tappade han taget lite så slog han. Min lägenhet var mitt fängelse.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0